zaterdag 10 november 2012

Deel 1

Deze naaimachinekap heb ik van mijn oom Piet en tante Elly gekregen.
From my aunt Elly and my uncle Piet I got this sewing-machine cover.
Hmm, even nadenken, wat ik zal gaan maken. Ik ga eerst een ruimte uitzagen voor de ramen. Zo, nu kan er licht naar binnen.
First I had to consider what to make.
I must create a space for the windows by sawing an opening so that light can enter.
naaimachinekap
Dit wordt de begane grond daar ga ik een winkeltje maken.
Voor alles heb ik oud hout gebruikt.
This will become the ground floor on which I plan to make a shop.
For every item I took used wood.
Het plafond maak ik van een oud dienblad. 
 
The ceiling will be made from an old serving-tray.

Eerst even kijken hoe het er uit gaat zien. 
 
First I need to see how it will look.

Het raamwerk en de deur, heb ik helemaal zelf gemaakt van afvalhout! 
 
The window framework and the door I made myself from used wood.

Eerst even passen of alles klopt en goed past. 
 
It is time for try-out to see if all fits together.
Tada! Nog een keer kijken. Ja, alles past goed. Hoera!
Tada! One second look. Yes, everything fits like a glove. Hurrah!!
De trap, heb ik gemaakt en bestaat uit drie delen. Anders heb ik niet genoeg ruimte in mijn winkeltje.
 
The stairs I nade consists out of three parts. Otherwise I would not have enough space in my shop.
Dit is een kijkje van buitenaf door de deur en het etalageraam.
This is a look inwards through the door
And the display window.
Vanaf de andere kant ook even kijken. 
 
Let us have a look from the other side.


Hier ziet u de trap van boven af. Ik heb er een traphek omheen gemaakt anders kunt u van de trap vallen. 
 
Showing here is the stairs from the top. I made a gate around it to keep you from falling downstairs.