zaterdag 10 november 2012

Deel 5

Het dak heb ik van sigarenkistjes gemaakt. Na veel passen en meten is het nu eindelijk klaar. Dit was een heel precies werkje.
The roof I made from cigarboxes. After many try-outs and measures it is now finally finished. It was a very precise job.
Nu nadenken... welke dakpannen zal ik gebruiken? Ik was bij de Wibra voor een paar boodschappen. Daar zag ik toevallig zakjes liggen met knutstelmateriaal. Hoera! Hebbes.. gevonden .. blauwe dakpannen van heel dun hout. Precies de kleur en de goede maat voor mijn dak. Wat ben ik blij!
Now let me reflect upon....which roof[tiles I will use. I was shopping at Wibra’s when I accidentally found small bags with hobby materials. Hurray! I found it. Blue rooftiles made from very thin wood. Precisely the right color and measure for my roof. How happy I am!!!
Nu weer nadenken. Zal ik de ramen van de dakkapel scharnierend maken of gewoon vast. Ik heb gekozen voor dichte ramen. Verder heb ik vitragegordijnen achter de ramen opgehangen.
Now I have to think again.Shall I make the dormer windows with hinges or fast. I choose for closed windows. Furthermore I put up lace curtains behind the windows.