zaterdag 10 november 2012

Deel 6

Even terug naar het begin van de naaimachinekap. Je kunt dan zien hoe ik het atelier van de naaimachinekap en het winkeltje van planken en sigarenkistjes heb gemaakt. Het is een heel groot verschil van voor en na. Eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat mijn winkeltje zo mooi zou worden.
 
Het was een grote uitdaging voor mij om dit te doen. Let’s go back to the beginning of the sewingmachine-cover. It shows you that I made the workshop of the sewingmachine-cover and the little shop made out of wood ,of cigarboxes. There is a big difference before and after. To be honest, I would have never thought that the shop would turn out so beautiful. It was a big challenge for me to do this.
Het dak is van sigarenkistjes en een zak met stukjes hout gekocht bij de Wibra. De dakkapellen en de dakgoten zitten erop voor de sier.
Alleen deze naaimachinekap van het merk "Naumann" , heeft een rechthoekige kap. Dat is een voordeel om mooie ramen te maken.
Verder heb ik oude boekenplanken en een oud dienblad gebruikt.Verder nog wat restanten van latten voor het geraamte. Het bordes is van laagjes hout op elkaar gelijmd en als marmer geverfd en vernist.
The roof was made from cigarboxes and a small bag with little pieces of wood at the Wibra..the dormers and the gutters are for show only.
The only machine-cover with the brandname "Naumann" has a right-angled cover that is an advantage to make the windows look better. For the remainder I used old bookshelves and an old serving-trau. Further what was left over from the little slats for the constructie. The flight of steps are made from layers of wood glued on top of each other and painted and varnished like marble.